.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رزمايش عمليات كربلاي 10 در چالوس

فرمانده تيپ سوم پياده امامت لشكر 25 كربلاي چالوس از برگزاري رزمايش عمليات كربلاي 10 در منطقه عمومي مرزن آباد اين شهرستان خبر داد.

حميدرضا رستميان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: از سري برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس سال جاري در كشور اجرا و برگزاري عمليات‌هاي مختلف دفاع مقدس در 30 استان در نظر گرفته شده است كه برگزاري رزمايش و نمايش عمليات كربلاي 10 به عهده استان مازندران و شهرستان چالوس است.
وي اظهار داشت: اين رزمايش در 31 شهريور آغاز مي‌شود و به مدت هفت روز ادامه مي‌يابد.
رستميان ادامه داد: اين برنامه براي زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا، فرهنگ عاشورايي دفاع مقدس و انتقال اين فرهنگ به نسل جوان ترتيب داده شده است و با حضو پرشور مردم به اهداف مورد نظر دست مي‌يابيم.
وي خاطرنشان كرد: براي اجراي اين رزمايش و نمايش يگان تيپ پياده امامت و گردان‌هاي امام حسين شهرستان‌هاي غرب مازندران مشاركت دارند.
فرمانده تيپ سوم پياده امامت لشكر 25 كربلاي چالوس با اشاره به حضور يك‌هزار نفر از گروه‌هاي پياده، تكاور و عناصر پشتيبان رزم در اين رزمايش خاطرنشان كرد: 7 هزار نفر روز در اين رزمايش به اجراي عمليات مي‌پردازند.
وي بيان داشت: براي حضور و بازديد عمومي مردم در اين رزمايش نيز به هريك از شهرستان‌هاي غرب استان سهميه‌اي اختصاص داده شده است كه اين سهميه براي رامسر يك‌هزار و 500 نفر، تنكابن 2 هزار نفر، عباس آباد يك‌هزار و 500 نفر، چالوس 8 هزار نفر، نوشهر 3 هزار نفر، نور و محمودآباد هريك يك‌هزار نفر است.
به گزارش فارس، اين مسئول خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود حضور ديگر هم استان‌هايي را نيز در اين رزمايش داشته باشيم كه در مجموع حدود 60 هزار نفر بازديدكننده داريم.
رستميان در ادامه بيان داشت: برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس سال جاري با برگزاري گردهمايي حدود 3 هزار نفر از رزمندگان دفاع مقدس گردان مالك اشتر در مصلاي شهر نور آغاز مي‌شود و در ادامه برگزاري نمايش عمليات كربلاي 10، اجراي برنامه حضور ماندگار به مناسبت سالروز حضور مقام معظم رهبري در 29شهريور سال 82 در اين تيپ، ديدار با خانواده‌هاي شهدا در قالب 30 گروه يادياران در هفت شهرستان غرب استان، صبحگاه مشترك در دانشكده علوم و فنون جواد الائمه چالوس و يادواره شهداي عمليات كربلاي 10 در منطقه رزمايش ادامه دارد.
وي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي در حاشيه برگزاري اين رزمايش را از ديگر برنامه‌هاي آن عنوان كرد.
رستميان گفت: عمليات كربلاي 10 در سه بعد راهبردي، عملياتي و تاكتيكي با هدف تمركززدايي نيروهاي دشمن از جنوب به غرب، از بين بردن مقرهاي ضد انقلاب در آنسوي مرز و تصرف و اشغال بخشي از منطقه و دور كردن ديد دشمن از جاده بانه سردشت بوده است و از فروردين 66 با رمز يا صاحب‌الزمان در سه مرحله به مدت 11 روز به شكل مكرر و يك ماه براي تثبيت برگزار شد و تمام اهداف اوليه آن عمليات حاصل شد.
وي در پايان افزود: از عمليات كربلاي 10 كه با حضور فعال لشكر 25 كربلاي مازندران انجام گرفت 280 نفر از هم استاني‌هاي ما به شهادت رسيدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.629 seconds.